تهران ، ولیعصر
09382921918

اسب نژاد عربی

اسب نژاد عربی

اسب عرب بدون شک یکی از زیباترین نژاد اسب ها است. نژاد اسب عرب با ریزبینی و دقت برای هزاران سال تولید نسل شده است. به همین دلیل است که در بین تمامی نژاد های اسب، خالص ترین نژادهای آنها شناخته می شود.

در این محتوا به معرفی این اسب زیبا می‌پردازیم.

تاریخچه اسب نژاد عربی

همچنین نژاد اسب عرب که حدود ۵۰۰۰ سال است که به عنوان یک همراه در کنار انسان حضور داشته است که جزء یکی از قدیمی ترین نژادهای اسب به حساب می آیند. این اسب از اسب های سواری مورد علاقه های چهره های مشهور تاریخی از جمله جورج واشنگتن، چنگیزخان و ناپلئون بوده است.

به طور کلی این نژاد از اسب ها مانند اسب مصری جزء اسب های کوتاه قامت هستند. این اسب ها به دلیل سم های محکم، فاصله ی نسبتا کم بین ران پا و کتف آنها، ران های محکم، بدن جمع و جور و استخوان های محکم دارای قدرت و تعادل بالایی هستند. از دلایل زیبایی و ظرافت اسب عرب میتوان پوزه ی کوچک، بالا گرفتم دم در هنگام حرکت، یال و دمی لطیف، اعضای بدن متناسب با هم، گردن ظریف و قوس دار، چشم ها و مجرای تنفسی درشت و گوش های کوچک و رو به جلو را نام برد. برخی از اسب های نژاد عرب نسبت به سایر نژاد های اسب یک جفت دنده و یک مهره کمتر دارند، یعنی ۱۷ جفت به جای ۱۸ جفت و ۵ عدد مهره به جای ۶ عدد مهره دارند. این اسب ها به صورت بلند و با سرافرازی حرکت می کنند. همچنین حرکت چهار نعل این اسب ها تماشایی و روان، قدم رفتن آنها خوش نما و متوازن و یورتمه شان پر انژی و بلند است. از ظاهر این نژاد می توان به قدرت، چابکی و زیبایی آنها پی برد.

اسب نژاد عربیویژگی‌های ظاهری اسب عرب

قد و اندازه

نژاد اسب های عرب نسبت به بسیاری از نژادای دیگر اسب دارای قد و قامتی کوتاه تری هستند. بیشتر اسب های این نژاد دارای قدی بین ۱۴۲ تا ۱۵۴ سانتی متر می باشند. ولی در بعضی از این اسب ها می توانیم شاهد قد های ۱۵۴ سانتی متر تا ۱۶۲ باشیم.

نشانه ها و رنگ ها

اسب های عربی که دارای اصالت هستند به رنگ های نیله(خاکستری)، مشکی، کهر، کرنگ و ابرش مشاهده می شوند. که بیشترین رنگ موجود از این نژاد اول کهر و سپس نیله است. برهی از اسب های این نژاد در قسمت قلم های دست و پا و سر خود دارای نشانه های سفید هستند. در صورتی که اسبی هیچ گونه نشانه سفیدی نداشته باشد، آن را اسب بی نشان می نامند.

همچنین در صورتی که اسب نشانه های سفیدی بر روی سر و یا هر چها قلم دست پای خود داشته باشد، آن را اسب چهار قلم سفید می نامند.

در اسب اسب های نژاد عرب پوست تمام قسمت های بدنشان، به جز قسمت هایی که نشانه سفید دارند، مشکی رنگ است. گفته شده است که این رنگ مشکی اسب های عرب محافظ آنها در برابر گرمای خورشید کویر بوده است.

با وجود اینکه تعداد رنگ های سفید این نژاد زیاد است، ولی این رنگ سفید در اصل عمل طبیعی ژن خاکستری است. اسب های که در بزرگسالی به رنگ نیله هستند، در زمان تولد به رنگ کرنگ، مشکی یا کهر بوده اند. و بعد از رشد و به تدریج در طول زمان رنگ آنها روشن تر شده و به سفید نزدیک می شود که در نهایت به رنگ خاکستری لکه دار یا سفید ساده نی رسند. رنگ موی این اسب ها متغییر است ولی رنگ موست آنها از ابتدای تولد تا انتهای زندگی شان مشکلی است و مشکی باقی می ماند. در نتیجه تمامی اسب هایی که به رنگ سفید هستند در اصل به رنگ نیله هستند و هیچگونه ژن سفیدی برای اسب های عرب وجود ندارد. در حالی که به دلایل دیگری تعدا بسیار کمی از این نژاد به رنگ سفید به ثبت رسیده اند.رنگی که بیشتر در میان اسب های عرب کمیاب است، رنگ مشکی است.

ویژگی‌های رفتاری اسب نژاد عربی

برای قرن های متعددی در صحراها و کویرها اسب های عرب در ارتباط نزدیکی با انسان ها حضور داشتند.نژاد اسب های عرب یکی از نژاد های اسب های خون گرم است. نژادهایی که اسب های خوش روحیه دیگری را شامل می شود که که اصلاح و بهبود یافته اند و برای سرعت بیشتر تولید می شوند.

این نژاد نیز مانند دیگر اسب های خون گرم، جزء اسب های باهوش، زیرک و حساس است که این ویژگی های آنها باعث تعلیم دیدن سریع و ارتباط قوی تر و بهتری با سوارکار می شود. اسب های این نژاد روش های تمرینی که به صورت بی منطق و آزاردهنده یا پرخاشگرانه باشند را تحمل نمی کنند. این اسب ها به صورت غریزی به همکاری کردن با انسان ها گرایش دارند. ولی در صورتی که با آنها بد رفتاری شود، مثل هر اسب دیگری می تواند به این رفتار واکنش نشان دهد و مضطرب یا بیش از حد عصبانی شوند.

آنها فقط در صورتی که در معرض سو استفاده و آزار شدید و یا زمانی که به طور جدی لوس شوند پرخاشگر می شوند ولی در حالت کلی به ندرت پرخاشگر و شرور می شوند.

قیمت اسب نژاد عربی

برای دریافت قیمت این نژاد با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما هر گونه اطلاعاتی در خصوص این اسب لازم داشته باشید در اختیار شما قرار می‌دهند.

جمع بندی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این نژاد اسب و تهیه آن با ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط
پاسخ دهید