تهران ، ولیعصر
09382921918

خرید سگ بولداگ

خرید سگ بولداگ
خرید سگ بولداگ زمان زیادی نیست که در ایران رواج پیدا کرده است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه تهیه این نژاد، نگهداری، مراقبت، تغذیه، بیماری‌ها و… صحبت کنیم. تلاش می‌کنیم همه چیز در مورد سگ نژاد بولداگ را توضیح دهیم.

تاریخچه سگ بولداگ

در واقع ریشه این نژاد به سگ های ماستیف اولیه و دوره باستان بر می گردد. بولداگ ها جزء دسته سگ های خانواده و سگ های کاری غیر ورزشی می باشند. این نژاد جزء سگ های جنگ جو است و که به دلیل روحیه نترس، شجاعت و قدرت آنها است. همین طور فک قوی و آرواره های این نژاد در این امر خیلی به او کمک می کرد. به طوری که در صورت قرار گرفتن در حالت حمله و روحیه پر خاشگر، هیچ کسی حتی با انواع سلاح ها مثل چوب و… توان مقابله کردن با او را نداشت و استقامت در برابر او بی فایده بود. به این دلیل است که از این نژاد نیز در مبارزات حیوانات مورد استفاده قرار می گرفتند که آن مسابقات را به نام طعمه گاو می شناختند، که در آن مسابقه سگ هایی که مورد آموزش قرار گرفته بودند روی بینی گاو نر قرار داده می شدند تا زمانی که یا گاو نر سگ را بکشد یا سگ، گاو را به زمین بیاندازد، اجازه پایین آمدن را ندارند. بولداگ ها توانایی بالایی داشتند به طوری که یک سگ با وزن ۸۰ پوند به راحتی می توانست یک گاو با یک تن وزن را به زمین بزند به گونه ای حلقه کردن بدن خود به دور گردن گاو نر، خودش را در مرکز ثقل گاو قرار می داد و موجب می شد گاو تعادل خودش را از دست بدهد. به همین دلیل که بولداگ ها دارای روحیه وحشی و جنگ جو بودند، رومیان باستان این قانون را وضع کردند که کسی حتی با قلاده هم اجازه بیرون آوردن این نژاد را نداشت.

bulldog-dogنژاد جدید سگ بولداگ

در طی گذشت ۳۵۰ سال، تا هنگامی که در سال ۱۸۳۵ برگزاری مسابقه طعمه گاو نر ممنوع شد و به همین دلیل نژاد بولداگ ها به سمت انقراض می رفت ولی به دلیل صفات های ممتازی که داشت این اتفاق رخ نداد. صفاتی مانند همدم و یار خانواده، روحیه اشرافی، محافظ خوب و مهربان بودن او. پس از ممنوعیت مبارزات این نژاد در مسابقات گاو بازی، نژاد جدیدی از این سگ تولید شد. زمانی که در انگلستان این مسابقه غیر قانونی شد، به نظر می رسید که نیازی به این نژاد وجود ندارد و به احتمال زیاد انقراض آنها اتفاق می افتد که این امر باعث باز شدن راه صادرات بولداگ ها به اتحادیه ایالت ها و آلماد شد. در ایالات متحده همچنان به پرورش این نژاد ادامه دادند، به خصوص در بخش جنوبی که حیوانات وحشی در آن منطقه زیاد بود به همین طریق اجازه استفاده از بولداگ ها داده می شد. در انگلستان، سایز این نژاد کوچکتر شد.

دلیل محبوبیت و خرید سگ بولداگ

بولداگ انگلیسی و آمریکایی امروزه به دوستی محبوب و وفادار خانواده ها تبدیل شده اند، همچنین این نژادها محافظانی خوب و حیوانات کار عالی هستند و به عنوان یک برند برتر از آنها استفاده می شود. تقریبا ۲۵۰ مدرسه آموزشی برای بولداگ ها تاسیس شده. در انگلستان، بولداگ همراه با بیمه چرچیل است و از این سگ در تیم های مختلف راگبی و فوتبال هم استفاده می شود.

سگ بولداگویژگی‌های ظاهری سگ بولداگ

قبل از اینکه اقدام به خرید سگ بولداگ کنید باید همه چیز در مورد آن را بدانید. موارد ظاهری در مورد آن‌ها نیز از نکات مهمی است که باید اطلاعات کافی داشته باشیم. امروزه بولداگ ها تفاوت زیادی با اجداد ورزشی خود پیدا کرده اند. ولی همچنان همان میزان قدرت، شجاعت خود را دارا است. مانند سگ پیت بول بدنی قوی دارد. به خاطر دخالت انسان، تقریبا می توان گفت بولداگ امروزی انگلیسی هیچ شباهتی نسبت به اجداد اصلی خود ندارد. بولداگ انگلیسی: در جنس نر وزنی بین ۲۴ تا ۳۵ کیلو گرم و ارتفاع در حدود ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر دارند. بولداگ ها معمولا بطور متوسط عمری بین ۸ تا۱۲ سال دارند. همچنین آنها دارای جثه کوتاه و متوسط ولی ماهیچه ای و عضلانی هستند. این نژاد در ناحیه ی سر و پیشانی چین و چروک های زیادی دارند و پوست بدنشان بسیار شل است. از هر دو سمت گونه هویشان به سمت پایین آویزان شده و لب بالایی بولداگ ها آویزان بوده و گوشتی است و فک پایینی آنها جلوتر از فک بالایی آنها است. گوش های آنها به شکل گل رز، کوچک و ظریف است. عضلات قوی فک و آرواره ی آنها کمک می کند که هر چیزی را محکم نگه دارند. آنها سری مربع شکل و بزرگ دارند. و جمجه آنها بسیار محکم و قوی است و در برابر حوادث ضربه گیری خوبی دارد. پاهای جلوی آنها تنومد وکوتاه و پهن است و به همین دلیل شکل پاهایشان است که راه رفتن جذابی به شبیه به راه رفتن ارک دارند. ظاهر سگ بولداگ آمریکایی با انگلیسی متفاوت است. نژاد آمریکایی آن چثه بزرگتر و عضلانی تر و قوی تری نسبت به نژاد انگلیسی است و همچنین شیده تر و قد بلند تر است. این نژاد وزنی بین ۲۰ تا ۸۰ کیلوگرم دارند و گاهی به ۱۰۰ کیلوگرم هم می رسند. در جنس نر آنها ارتفاعی بین ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر و در جنس ماده آنها ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر است. در نژاد انگلیسی لب ها نسبت به نژاد آمریکایی کمتر آویزان است. بدن آنها دارای پوششی صاف و با موهای کوتاه در رنگ های سفیدو قهوه ای، سفید، سفید و لکه های قرمز، قهوه ای، مشکی و سفید و مشکی است.

سگ بولداگقبل از خرید سگ بولداگ بیماری های آن را بشناسید

  • سندرم راه هوایی براکیوسفالیک
  • چشم گیلاس
  • درماتیت
  • دیسپلازی هیپ
  • حساسیت به حرارت
  • نفخ
  • کم کاری تیروئید
جمع بندی اگر قصد تهیه و نگهداری و خرید سگ بولداگ را دارید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.
محصولات مرتبط
پاسخ دهید