تهران ، ولیعصر
09382921918

خرید سگ دالمیشن همراه با آموزش‌های کامل

خرید سگ دالمیشن همراه با آموزش‌های کامل
خرید سگ نژاد دالمیشن به عنوان یکی از نژادهای خاص و منحصر به فردی مرسوم است . از ظاهر بامزه آن نمی‌توان به سادگی گذشت. ظاهر خالدار و شخصیت پرانرژی و خستگی ناپذیر او دلیل خاص بودن آن است. اگر قرار است از این سگ نگهداری کنید و قصد خرید سگ دالمیشن را دارید باید در مورد آن همه چیز را بدانید. نحوه تربیت، تغذیه، نگهداری و… در مورد آن مهم هستند. به همین دلیل ما همه چیز در خصوص سگ دالمیشن را اینجا می‌گوییم.

تاریخچه سگ نژاد دالمیشن

اسم سگ Dalmatian از منطقه‌ای در قسمت غربی یوگسلاوی سابق که در امتداد دریای آدرباتیک بود گرفته شده است. از این نژاد در قرن 19 برای اسکورت کالسکه‌ها و محافظت از اسب‌ها استفاده می‌شد. علاوه بر این‌ها به عنوان سگ نگهبان و سگ نمایشی در سیرک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. دالمیشن نماد خوش یمنی و خوش شانسی بود که برای محافظت در ایستگاه‌های آتش نشانی آن را قرار می‌دادند. شرکت والت دیزنی سازنده انیمیشن‌های معروف دنیا در سال 1961 کارتونی به نام صد و یک خالدار ساخت و باعث شهرت جهانی این نژاد شد. پس از آن خرید سگ دالمیشن در کنار نژادهای دیگر رواج یافت.

خصوصیات ظاهری سگ نژاد دالمیشن

وزن آن‌ها با توجه به نر یا ماده بودن و سن و سال بین 15 تا 32 کیلوگرم متفاوت است. قد آن‌ها نیز بین 56 تا 61 سانتی متر می‌باشد. رنگ بدن آن‌ها سفید با خال‌های سیاه یا قهوه‌ای است. بدن آن‌ها کاملا ورزیده و عضلانی و باشکوه است. دم دالمیشن بلند و خمیده می‌باشد. گوش‌های بلند و افتاده‌ای دارد. موهای آن نیز کاملا کوتاه و متراکم و نرم است. تحمل جسمانی بالایی دارند و سرعتی هستند.

سگ نژاد دالمیشنقبل از خرید سگ دالمیشن خصوصیات رفتاری آن را بشناسید

  • دویدن، بازی کردن و فعالیت را دوست دارد.
  • بازیگوش و پرانرژی و خستگی ناپذیر است.
  • شکارچیان خوبی هستند.
  • آن‌ها به عنوان سک نگهبان شناخته می‌شوند.
  • اگر انرژی او تخلیه نشود کاملا عصبی و ناراخت خواهد شد.
  • او دوست دارد در کنار صاحبش باشد و وقتش را با او بگذراند.
  • بسیار وفادار است.
  • در کنار خانواده بودن را دوست دارد و از آن لذت می‌برد.
  • با حیوانات دیگر معمولا رابطه خوبی دارند اما با برخی از آن‌ها ممکن است کنار نیایند.
  • طول عمر آن‌ها بین 10 الی 12 است.
  • کارهای بامزه و خنده دار زیاد انجام می‌دهند، در واقع یک سگ شوخ طبع هستند.
  • رابطه خوبی با بچه‌ها دارند.

آگاهی از اصول نگهداری قبل از خرید سگ نژاد دالمیشن

  1. در نگهداری از سگ دالمیشن توجه داشته باشید که او را زیاد تنها نگذارید، او کنار شما و خانواده بودن را دوست دارد و در غیر این صورت دچار استرس می‌شود و مدام خرابکاری می‌کند. پس اگر به اندازه کافی وقت ندارید این سگ برای شما مناسب نیست.
  2. اگر می‌خواهید آن‌ها را خوشحال ببینید، فضای مناسب برای دویدن و بازی کردن او را فراهم کنید. آن‌ها از فعالیت خسته نمی‌شوند.
  3. او را در حیاط منزل نگهداری نکنید. دالمیشن دوست دارد کنار شما باشد.
  4. به دلیل فعالیت‌های زیادی که دارد برای زندگی در آپارتمان مناسب نیست.
  5. ناخن‌های آن‌ها را به صورت منظم بگیرید.
  6. هفته‌ای یکبار موهای او را برس بکشید تا ریزش موی آن‌ها کنترل شده باشد.
  7. به دلیل گوش‌های افتاده‌ای که دارند، به صورت منظم آن‌ها را چک کنید تا دچار عفونت نشوند.
  8. ماهیانه یک بار او را حمام ببرید.

خرید سگ دالمیشن و نحوه تربیت آن

سگ‌های دالمیشن کمی خجالتی هستند. به همین دلیل باید از همان ابتدا آن‌ها را اجتماعی تربیت کنید تا دچار مشکل نشوند. تربیت را از همان سنین پایین و تولگی شروع کنید. بسیار باهوش هستند و به زودی یاد می‌گیرند. اما نیاز به آموزش صحیح دارند. به هیچ وجه آن‌ها را تنبیه یا دعوا نکنید. بسیار حساس هستند. سعی کنید برای آن‌ها تشویقی درنظر بگیرید. از خوراکی‌ها و اکسسوری‌های مخصوص این نژاد که در فروشگاه یاس پت نیز موجود است به عنوان تشویقی می‌توانید استفاده کنید.

تغذیه سگ دالمیشن

از آنجایی که دالمیشن‌ها بسیار پرانرژی هستند باید به نوع تغذیه آن‌ها دقت کنید. باید از خوراکی‌های باکیفیت و مفید و مقوی استفاده کنند. برای سنین مختلف می‌توانید طبق دستور دامپزشک از غذاهای مختلفی استفاده کنید. همچنین از خوراکی‌های تجاری موجود در فروشگاه‌ها و فروشگاه یاس پت می‌توانید استفاده نمایید. قبل از اینکه به خرید سگ دالمیشن بپردازید از نحوه تعذیه آن در سنین مختلف آگاهی کافی داشته باشید.

سگ نژاد دالمیشنخرید سگ دالمیشن و بیماری‌های مربوط به این نژاد

  • ناشنوایی ارثی: 8 درصد از توله‌ها به صورت کامل ناشنوا به دنیا می‌آیند. در صورتی که یکی از گوش‌ها ناشنوا باشد زندگی برایشان کمی آسانتر است. اما در صورتی که هر دو گوش مشکل داشته باشد نیاز به نگهداری بیشتری دارند.
  • سنگ کلیه و مثانه
  • هیپ دیسپلازی
  • آلرژی پوستی

قیمت سگ نژاد دالمیشن

برای دریافت قیمت و نحوه تهیه و خرید سگ دالمیشن با ما تماس بگیرید. تیم یاس پت در تهیه و نگهداری آن و هر نژاد دیگری مانند ساموئید، پامرانین و… به شما کمک خواهند کرد. جمع بندی سگ دالمیشن بسیار خاص و منحصر به فرد است. معمولا از سلامت کامل برخوردار است و با رعایت برخی اصول تربیتی می‌توانید از کنار آن بودن لذت ببرید. همینطور با خرید سگ دالمیشن و نگهداری از او و فراهم کردن شرایط عالی لذت خوشبختی را به او نیز بچشانید.
محصولات مرتبط
پاسخ دهید