تهران ، ولیعصر
09382921918

خرید سگ دوبرمن پینچر

خرید سگ دوبرمن پینچر به عنوان یکی از نژادهای بسیار محبوب و دوست داشتنی میان افراد رواج دارد. انتخاب و خرید سگ دوبرمن پینچر برای نگهداری مسئولیت‌هایی به همراه دارد که شناخت این نژاد، مراقبت از آن را آسان می‌کند. در این مطلب همه چیز در مورد سگ نژاد دوبرمن را توضیح می‌دهیم تا با شناخت آن بتوانید راحت‌تر برای تهیه آن تصمیم گیری کنید. و یا اگر از آن نگهداری می‌کنید، بتوانید شرایط بهتری برایش فراهم نمایید.

تاریخچه سگ دوبرمن

شخصی به نام لوئیس دوبرمن که یک مامور مالیاتی بود، در شهر آپولدا واقع در منطقه تورینجیای آلمان در قرن قرن ۱۹ ام زندگی می کرد. چون ایشان علاوه بر شغل اصلی خود به جمع آوردی سگ ها هم مشغول بود، در پی سگی بود تا بتواند به خوبی از او مراقب کند. او با هدف اینکه بتواند یک محافظ تمام عیار و یک همراه خوب برای خود داشته باشد، کار پرورش نژاد های سگ را آغاز کرد. سگ های دوبرمن پینچر انروزی حاصل نتایج آزمایشات آقای دوبرمن است. طبق شواهد موجود دوبرمن ترکیبی از سگ های نژاد تریر سیاه و خاکستری، روتوایلر و پینچر آلمانی است. این نژاد در سال ۱۸۷۶ برای اولین بار رونمایی شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت. هنگانی که در سال ۱۸۹۴ از دنیا رفت، دانش و اطلاعات خود را نیز با خود برد و کسی از نژاد دقیق سگ دوبرمن اطلاعی نداشت. با وجود این، اسم این نژاد را به پاس تلاش های بسیار زیاد ایشان، دوبرمن نهادند. پرورش دهندگان آلمانی در پایان قرن۱۹، که ادامه کار آقای دوبرمن را انجام می دادند بیشتر به جای توجه به ظاهر این نژاد، به عملکرد و کارایی دوبرمن اهمیت می دادند. هدف آنها تغییر نژاد این سگ به گونه ای بود که به یک سوپر سگ تبدیل شود.‌ به همین دلیل، در ابتدا برای تولید همچین نژادی از سریع ترین، سر سخت ترین، باهوش ترین و شجاع ترین نژاد سگ ها استفاده کردند. که در این راه به موفقیت رسیدند و دوبرمن امروزی با سگی تهاجمی و قدرتمند تبدیل شده است و در نهایت اینروزها خرید سگ دوبرمن پینچر میان افراد رواج دارد.

سگ دوبرمنوزن و اندازه استاندارد سگ دوبرمن پینچر

قد جنس نر این نژاد بین ۶۶ تا ۷۱ سانتی متر و جنس ماده آنها بین ۶۱ تا ۶۶ سانتی متر است. وزن آنها نیز بین ۲۷ تا ۳۶ کیلوگرم می باشد. در کل جنس نر این نژاد از جنس ماده آنها بزرگتر است.

قبل از خرید سگ دوبرمن پینچر ویژگی‌های رفتاری آن را بشناسید

سگ دوبرمن سگی بسیار وفادار و قابل اعتماد، فوق العاده باهوش و بی نهایت پر انرژی است. از بازی کردن و تفریح در کنار صاحبان خود به شدت لذت می برند.  این نژاد هیچ وقت هیچ کمکی را از خانواده خود دریغ نمی کنند و ذاتا سگی محافظ هستند. دوبرمن ها دوست دارند که همواره مشغول فعالیت های جسمی و ذهنی باشند. آنها به راحتی آموزش می بینند و خیلی زود یاد می گیرند. آنها این توانایی را دارند که کاری که به نظرشان درست است را انجام دهند ولی سگ های لجوج و خودسری نیستند. دوبرمن ها دیرتر بزرگ می شوند. در واقع آنها تا سن ۳الی۴ سالگی هم مانند یک توله رفتار می کنند.

بررسی بیماری ها قبل از خرید سگ دوبرمن پینچر

نژاد سگ های دوبرمن بطور کلی از وضعیت مطلوب سلامتی برخوردارند ولی مانند دیگر نژادها در معرض بیماری های مختلفی قرار می گیرند. قبل از خرید سگ دوبرمن باید این بیماری‌ها بشناسید تا نگهداری از این نژاد سگ برای شما آسان گردد.
  • سندروم وبلر (Wobbler’s Syndrome)
  • آلبینویزم (Albinoism)
  • کچلی تکه‌ای رنگی (Color Mutant Alopecia)
  • پیچ‌خوردگی و انبساط شکمی (Gastric Dilatation-Volvulus)

سگ دوبرمننکات مهم بهداشتی هنگام خرید سگ نژاد دوبرمن پینچر جهت نگهداری

این نژاد دارای موهای کوتاهی است که بر روی پوستش خوابیده است و هم چنین پوششی نرم و براق دارند. این پوشش نرم آنها نیازمند مراقبت های کمی است. این نژادها بوی خیلی کمی دارند و بسیار تمیز اند. با توجه به اینکه آنها دارای موهای کوتاهی هستند ولی با این وجود هم ریزش مو دارند، به همین دلیل بهتر است بدن دوبرمن ها بصورت هفتگی شانه شود. این نژاد در صورتی باید به حمام برده شود که بر روی روی جاهای کثیف غلط بزند و  بوی بدی بگیرند، در غیر این صورت نیازی ندارند. بهتر است دندان های دوبرمن ها هفته ای ۲ یا ۳ بار مسواک زده شود تا جرم ها باکتری های روی آنها از بین برود. همین طور روزانه مسواک زدن هم از ابتلای آنها به بیماری های دندان و دهان و بوی بد دهان جلوگیری می کند. باید به صورت ماهیانه ناخن های این سگ ها کوتاه شود، زمانی که صدای برخورد ناخن هایشان با سطح زمین شنیده می شد، زمان کوتاهی ناخن های آنها است. باید گوش های دوبرمن ها به صورت ماهیانه مورد بررسی قرار گیرد. در صورت مشاهده هر گونه بوی بد یا قرمزی احتمال وجود عفونت وجود دارد، در این صورت باید به دامپزشک مراجعه کنید.

رفتار سگ دوبرمن با سایر حیوانات و کودکان

اگر دارای فرزندی هستید یکی از موضوعاتی که باید قبل از خرید سگ دوبرمن پینچر بدانیم ارتباط آن با کودکان است. به دلیل اینکه آن حیوان قرار است کنار شما و کودکتان زندگی کند باید در این زمینه و روش زندگی آن اطلاعات کاملی داشته باشید. در صورتی که این نژاد به خوبی مورد تربیت قرار گرفته و پرورش یافته باشد، سگی بی نظیر برای خانواده خواهد شد. همانطور که پیش تر گفته شد این نژاد، نژادی قابل اعتماد است که در صورتی که به خوبی اجتماعی و تربیت شده باشند در خانواده خود از کودکان محافظت می کنند.کودکان هم باید با دوبرمن ها رفتار خوبی داشته باشند که این رفتار خوب از طرف این سگ بی پاسخ نخواهد ماند. ولی به هیچ عنوان نباید زمانی که کودکان در کنار سگ ها هستند آنها به دور از نظارت والدین کودک باشند. بهتر است به کودکان نیز نحوه بازی و لمس آموزش داده شود. این سگ ها با دیگر حیکانات و سگ ها نیز رابطه خوبی دارند بخصوص حیواناتی که در کنار هم بزرگ شده باشند. ولی در صورتی که خطری را از جانب سگ و یا حیوان دیگری نسبت به خانواده خود حس کنند، حالت تهاجمی به خود می گیرند.

سگ دوبرمنقیمت سگ دوبرمن

قیمت این نژاد بر اساس سن و ویژگی‌هایی که دارد مشخص می‌شود. برای تهیه و خرید سگ دوبرمن پینچر اصل با ما تماس بگیرید تا برای خرید آن شما را راهنمایی نماییم. جمع بندی برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در کلیه مراحل تهیه و خرید سگ دوبرمن پینچر و وسایل مورد نیاز آن در کنار شما خواهند بود. یاس پت در فروشگاه خود انواع اکسسوری برای سگ‌های مختلفی مانند ژرمن شپرد، چاو چاو و… را دارد. برای مشاهده وارد فروشگاه یاس پت شوید.
محصولات مرتبط
پاسخ دهید