تهران ، ولیعصر
09382921918

خرید سگ نژاد چاو چاو

خرید سگ نژاد چاو چاو
خرید سگ چاو چاو به دلیل ظاهر کاملا متمایز است که رواج دارد. این سگ می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند. ما در این مطلب سعی داریم این سگ کاملا متفاوت را به شما معرفی کنیم. تربیت، پرورش، تغذیه، ویژگی‌های رفتاری و ظاهری، روش نگهداری و هر آنچه که باید در مورد نژاد سگ چاو چاو بدانیم را می‌گوییم. اگر انتخاب شما سگ چاو چاو است باید بدانید چگونه با او رفتار کنید و حتی از انتخاب درست خود مطمئن شوید و این مسئله فقط با افزایش آگاهی اتفاق میفتد. اگر قصد خرید سگ چاو چاو را دارید پس با ما همراه باشید.

تاریخچه سگ نژاد چاو چاو

یکی از نکات جالبی که شاید شما را ترغیب به خرید سگ خاصی می‌کند دانستن تاریخچه پیدایش آن است. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید سگ چاو چاو در مورد تاریخچه و گذشته آن مطالعه نمایید. سگ Chow Chow از شرق آسیا آمده و از قدیمی‌ترین سگ‌ها و نشان‌دهنده تکامل آن‌ها است. در واقع جز اولین سگ‌های اهلی شده توسط انسان به شمار می‌رود. برخی اعتقاد دارند مجسمه شیر سنگی که در معابد بودایی قرار دارد نمادی از این نژاد است. چاو چاو با پوست محکم و قوی به رنگ قهوه‌ای در قسمت گردن خود را شبیه شیر نشان می‌دهد. در طی سال‌ها انسان‌ها موفق شدند این سگ گوشتخوار و قوی را اهلی کنند. او یک سگ نگهبان وفادار است. هر چند که نسبت به غریبه‌ها نیز رفتار مناسبی دارد. این سگ را از نژاد گرگ خاکستری نیز می‌دانند. چاوچاو از شرق آسیا و چین آمده، آنجا خاستگاه گرگ خاکستری نیز است. یکی از دلایل نسبت چاو چاو به این گرگ نیز همین مسئله است. این نوع سگ طی 500 سال گذشته تنوع ژنتیکی زیادی داشته که این مسئله نشان می‌دهد پیشینه این نژاد در شرق آسیا به بیش از 33 هزار سال پیش و همینطور در جنوب شرق آسیا به حدود 15 هزار پیش برمی‌گردد.

خصوصیات ظاهری سگ چاو چاو

این نژاد از نظر ظاهری بسیار متفاوت و منحصر به فرد و جذاب است. وزن این سگ‌ها با توجه به نر یا ماده بودن متفاوت و بین 20 تا 32 کیلوگرم است. پوست ضخیم و محکمی دارند. سر آن‌ها بزرگ و گرد است. با پوزه‌ای در اندازه متوسط، بینی پهن و گرد به یک سگ خیلی بامزه تبدیل شدند. یک مسئله خیلی جالب در مورد آن‌ها رنگ زبانشان است. برخلاف دیگر سگ‌ها زبانی به رنگ آبی یا سرمه‌ای دارند. یکی از مسائلی که باعث تمایز آن‌ها نسبت به دیگر نژادها شده همین مورد است. سگ نژاد چاو چاواندازه کلی آن‌ها به قدری است که در دسته سگ‌های متوسط قرار می‌گیرند. چشم‌های گرد و تیره‌ای دارند. گوش‌هایشان مانند پوست بدنشان کلفت است. بدنی عضلانی با گردنی کوتاه دارند. دم کوتاه و فرفری دارند که روی بدنشان قرار می‌گیرد. این ظاهر متمایز و متفاوت شبیه خرس‌های پاندا نیز است. از نظر ظاهری به دو صورت وجود دارند:
  1. موهای ضخیم و صافی روی بدن خود دارند. البته موهای زیرین آن‌ها نرم‌تر است.
  2. روی بدنشان دارای موهای صاف، کوتاه و بسیار نرمی هستند.

خرید سگ چاو چاو و توجه به رنگ‌های مختلف آن

  • مشکی
  • کرم
  • مسی
  • حنایی
  • خاکستری
  • سفید

سگ نژاد چاو چاوقبل از خرید سگ چاو چاو از خصوصیات رفتاری آن آگاه باشید

برخی از افراد اعتقاد دارند که ویژگی‌های رفتاری سگ چاو چاو شبیه گربه‌ها است. اما در این قسمت این خصوصیات را با هم به صورت کامل بررسی می‌کنیم تا برای نگهداری آن کاملا آشنایی داشته باشید.
  1. بسیار وفادار به صاحب خود هستند. هر چند با غریبه‌ها هم رفتار مناسبی دارند.
  2. بسیار آرام و باوقار هستند.
  3. یک سگ کاملا نگهبان است و برای محافظت ار خانواده تمام تلاش خود را می‌کند.
  4. بسیار باهوش است. بخاطر همین ویژگی ممکن است بسیار خراب کار باشند اگر از سنین پایین تربیت نشوند.
  5. کمی گوشه گیر است و استقلال را دوست دارد.
  6. برخورد اول به راحتی با غریبه‌ها رفتار گرمی ندارد و کمی محافظ کارانه رفتار می‌کند.
  7. پیوند جدانشدنی با صاحب خود دارد.
  8. نباید زیاد او را تنها بگذارید. چون امکان ابتلا به بیماری‌های اضطرابی وجود دارد.
  9. او دوست دارد دنبال هر چیزی برود. فقط کافیست آن شی تکان بخورد.
  10. کمی لجباز نیز هستند.
به صورت کلی با توجه به برخی ویژگی‌های خاص این نژاد پیشنهاد ما به شما این است که به عنوان اولین تجربه نگهداری از سگ گزینه مناسبی نیست. تربیت این سگ نیاز به یک فرد باتجربه‌تر دارد. همچنین باید از تولگی این تربیت شروع شود.

تربیت سگ نژاد چاو چاو

یکی از نکات مهم قبل از خرید سگ چاو چاو اطلاع از اصول تربیتی می‌باشد. این سگ‌ها کمی لجباز هستند. پس برای آموزش و تربیت به صر و حوصله و زمان بیشتری نیاز دارند. اگر در سنین پایین به درستی تربیت نشوند، می‌توانند به یک سگ خرابکار تبدیل شوند.
  1. صبور باشید و حوصله به خرج دهید.
  2. آن‌ها عاشق شهرت و مالکیت طلب هستند. پس سعی کنید با آن‌ها با قاطعیت رفتار کنید ولی هیچگاه سر آن‌ها داد نزنید و او را دعوا نکنید.
  3. در تمرین‌ها مداومت داشته باشید تا به خوبی یاد بگیرد.
  4. تشویقی نقش مهمی در تربیت او دارد. برای او تشویقی‌های متفاوت تهیه کنید.
  5. همانطور که گفته شد جدیت داشته باشید و قوانینی برای او تعیین کنید.
  6. مدت زمان هر جلسه آموزش باید کوتاه باشد. ولی دفعات آن را بیشتر کنید.

نگهداری از سگ چاو چاو

بعد از خرید سگ چاو چاو نگهداری از آن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. به همین دلیل در ادامه نکات مهم آن را می‌گوییم.
  • حتما در روز یک ساعت با او بازی کنید و یا او را به پیاده روی ببرید.
  • هر چند وقت یکبار باید توسط دامپزشک معاینه شود.
  • غذای باکیفیت و مناسب با نژادش به او بدهید.
  • موهای او را هر روز برس بزنید.
  • چاو چاو سگ‌های مطیعی نیستند پس حتما از سنین پایین به او آموزش دهید تا بعدها شما را اذیت نکنند.
  • ماهیانه موهای او را منظم و کوتاه کنید.
  • در هفته دو الی 3 بار دندان‌هایش را با مسواک تمیز کنید.
  • ماهی یکبار او را حمام ببرید.
  • تحمل آب و هوای گرم ندارد، پس در این مورد مراقب او باشید.
  • با توجه به بیماری‌هایی که امکان مبتلا شدن به آن‌ها را دارند، سعی کنید طبق نظر دامپزشک آزمایشات لازم را در مدت زمان‌های مشخص انجام دهید.
  • برای نگهداری مناسب این نژاد از اکسسوری و وسایل بازی و همینطور غذاهای خاص او استفاده کنید که می‌توانید از فروشگاه یاس پت آن‌ها را تهیه نمایید.

بیماری‌های نژاد چاو چاو

این نژاد نیز مانند دیگر سگ‌ها مانند سگ هاسکی، تریر، شیتزو و… که در مطالب دیگر در مورد آن‌ها صحبت کردیم، دچار بیماری‌هایی می‌شوند. اگر قبل از خرید سگ چاو چاو این بیماری‌ها را نشناسید هنگام بروز آن‌ها روش‌های درمان و مواجه را نمی‌دانید. برای درمان این بیماری‌ها و طول عمر بیشتر چاو چاو باید آن‌ها را بشناسیم:
  • مشکلات تنفسی
  • کم کاری تیروئید
  • اگزما
  • بیماری‌های چشمی
  • ایجاد مشکل در رباط صلیبی
  • ایجاد مشکل در مفصل ران
  • سندروم آدیسون و کوشینگ
اگر در نگهداری و تشخیص به موقع بیماری‌ها دقت داشتیم باشیم این سگ می‌تواند بین 9 تا 15 سال عمر کند.

سگ نژاد چاو چاوقیمت سگ نژاد چاو چاو

چاوچاو یک نژاد کمیاب و گران قیمت است. به همین دلیل میان فروشندگان نرخ ثابتی ندارد. اما همانطور که گفته شد با مبالغ پایین فروخته نمی‌شود. شما می‌توانید برای خرید سگ چاو چاو با ما تماس بگیرید. کارشناسان حاضر در پاس پت به شما کمک می‌کنند تا با آسان‌ترین روش‌ها شما صاحب این موجود جذاب و خاص شوید. جمع بندی برخی از نژادهای سگ آنقدر خاص و متمایز هستند که همه افراد آن‌ها را نمی‌پسندند و یا توانایی نگهداری آن‌ها را ندارند. به همین دلیل قبل از هر گونه تصمیمی ابتدا آگاهی خود را در آن زمینه بالا ببرید. همه مسائل در مورد آن حیوان را بدانید تا آسیبی به او وارد نکنید. تیم یاس پت در کنار شماست تا برای داشتن یک حیوان خانگی بهترین تصمیم را بگیرید و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.
محصولات مرتبط
پاسخ دهید