تهران ، ولیعصر
09382921918

گربه نژاد اسکاتیش فولد

گربه نژاد اسکاتیش فولد

گربه اسکاتیش فولد یکی از گربه‌های دوست داشتنی و مناسب برای نگهداری در منزل است. گوش‌های آن به شکل خاصی است که آن را از بقیه نژادها متفاوت کرده است. در این مطلب همه چیز در مورد گربه نژاد اسکاتیش را توضیح می‌دهیم. اگر قصد تهیه و نگهداری آن را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه گربه اسکاتیش فولد

بیشتر، برای ایجاد نژاد اسکاتیش مانند دیگر نژادهای جدید گربه ها به جهش ژنتیکی طبیعی وابسته است که به طور غیر منتظره ای در یک گربه معمولی اتفاق می افتد. اعضای نژاد امروزی توانایی نسبت دادن خود را به یک گربه ی سفید با گوش های غیر معمول به نام سوزی برسانند که از این گربه به عنوان موش گیر در منطقه تایساید در انبار نگه داری می شد.

در سال ۱۹۶۱، سوزی مورد توجه چوپانی به نام ویلیام راس که به گربه ها علاقه زیادی داشت قرار گرفت. زمانی که حاصل جفت گیری سوزی و یک گربه محلی چند بچه گربه شده بود، راس از یکی از آن بچه گربه ها نگه داری کرد، ماده ای آن را اسنوک نامید.

این گربه به طور طبیعی صاحب بچه گربه هایی شد که یکی از آنها که نر بود با یک شورت هیر انگلیسی جفت گیری کرد. و به همین ترتیب باعث گسترش نژاد که در ابتدا نژاد گربه گوش کوتاه شناخته می شد، شد و در آینده به عنوان اسکاتیش فولد مشهور شد که به سرزمین اصلی و مشخصه بارز آنها اشاره می کند.

اسکاتیش فولد اولین بار در سال ۱۹۷۱ وارد ایالت متحده آمریکا شد و در اواسط این دهه توسط بیشتر انجمن های گربه در آمریکا شمالی به رسمیت شناخته شد. این نژاد را می توان با شورت هیر آمریکایی و شورت هیر بریتانیایی جفت کرد.

چون گوش های تا خورده این نژاد میتواند منجر به عفونت گوش یا ناشنوایی شود، در کشور مبدا خود یک نژاد شناخته نمی شود.

گربه اسکاتیش فولدویژگی‌های ظاهری گربه اسکاتیش فولد

اسکاتیش فولدها به دلیل موهای مجعد و گوش های تا خورده شان، از نظر ظاهری معمولا با جغدهای کوچک مورد مقایسه قرار می گیرند.

گوش های این گربه ها در زمان تولد مانند گوش سایر گربه ها صاف است. ولی از هفته ی سوم تا ماه سوم غضروف جهش یافته گوش هایشان از ایستادن گوش ها در جای خودشان جلوگیری می شود. به این صورت تا خوردگی گوش ها که ویژگی ظاهری و بارز این گربه ها است، ایجاد می شود.

این نژاد نسبت به دیگر نژادهای گربه مانند پرشین سوپر فلت نوک گوش هایش گردتر است.

وضعیت قرار گیری گوش های این گربه متفاوت است، میتواند تنها از یک تا خوردگی، دو تا خوردگی یا سه تا خوردگی ایجاد شود.

این امر میزان تا خورده بودن (فولد بودن) گوش گربه را نشان می دهد. یک سینگل (یک فولد) یک شیب به سمت بالا در میانه گوش حیوان، دبل (دو فولد) با همان ارتفاع، تریپل(سه فولد) گوش کاملا نزدیک به سر حیوان قرار گرفته است.

رنگ‌های نژاد اسکاتیش فولد

  • دو رنگ
  • چند رنگ
  • تک رنگ
  • تبی (Tabby)
  • تبی و سفید

ویژگی‌های رفتاری گربه اسکاتیش

در این نژاد بعد از حالت گوش هایشان، اولین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد، عادت عجیب و غریب آنها در هنگام خوابیدن است، که گاهی مانند یک قورباقه بر رو ی زمین خود را پهن می کنند؛ و یا دد حالی که به پشت خوابیده اند پنجه های خود را بالا می برند. شاید تصور کنید که این گربه ها گوش هایشان نسبت به دیگر گربه ها کمتر تحرک دارددر حالی که این طور نیست. فولدها از گوش هایشان به صورت کاملا موثر برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

گربه های این نژاد از نظر فعالیت متوسط هستند و بسیار باهوش اند. آنها از بازی با اسباب بازی هایی که چابکی شان و اسباب بازی هایی مانند پازل که هوش آنها را به چالش می کشد، لذت می برند. هر چیزی که شامل تعامل انسانی باشد، جزء فعالیت های مورد علاقه آنها است.

اسکاتیش فولدها به شرکت در هر کاری و بودن در کنار صاحبان خود را بیشتر از هر کار دیگری علاقه مند هستند. آنها از توجه لذت می برند وبسیار شیرین و با نمک هستند. آخرین نیاز گربه های فولد، این است که می خواهند ساعاتی تنها باشند. به همین دلیل این نژاد ب ای کسانی که بیشتر زمان خود را بیرون از خانه هستند، مناسب نیست.

رابطه با کودکان و سایر حیوانات

این نژاد برای خانواده هایی با کودکان و سگ های دوستار گربه مناسب است، چون بسیار مهربان و آسانگیر است. این گربه ها از بازی و فراگیری ترفند های مختلف لذت می برند و هم چنین دوستدار توجهی هستند که از کودکانی که با ادب و احترام با آنها رفتار می کنند هستند.

گربه اسکاتیش فولدبهداشت و سلامت گربه نژاد اسکاتیش فولد

گربه های این نژاد و نژادهای ترکیبی حاصل از آنها دارای مشکلات سلامتی مختلفی هستند که ممکن است ماهیت آنها ژنتیکی باشد. میانگین عمر این گربه ها ۱۵ سال است.

بیماری های رایج در اسکاتیش فولدها:

بیماری مفصل دژنراتیو؛ بیشتر در دم، مفصل مچ پا و زانو که باعث ایجاد درد در این نواحی و تحرک ضعیف شود. در صورتی که باعث دم سختی شده باشد، باید با دقت بیشتری با او رفتار شود.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک؛ یک نوع بیماری قلبی است که در این نژاد دیده می شود. ولی هنوز این موضوع که این بیماری، یک بیماری ارثی است، ثابت نشده است.

مراقبت و نگهداری از گربه اسکاتیش فولد

به دلیل تا خوردگی گوش های این نژاد از گربه ها، تمیز کردن گوش های آنها بسیار ضروری است. روزانه گوش های گربه خود را بررسی کنید تا اثری از تغییر رنگ، کثیفی یا هر چیز دیگری نباشد که باعث اذیت یا بروز ناراحتی برای حیوان نشود.

همچنین برای کاهش تغییر رنگ زیر چشم هایش باید هر روز با یک تکه پنبه چشم هایش تمیز شوند.

گربه اسکاتیش فولدجمع بندی

اگر قصد تهیه و نگهداری گربه اسکاتیش فولد را دارید همه چیز در مورد آن را باید بدانید. در صورت نیاز نیز می‌توانید با ما تماس بگیرید. برای تهیه و کسب اطلاعات بیشتر، کارشناسان یاس پت شما را راهنمایی خواهند کرد.

محصولات مرتبط
پاسخ دهید