تهران ، ولیعصر
09382921918

اسب نژاد مصری

اسب نژاد مصری

در میان کشور های عربی همیشه اسب ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند و توانسته اند از گذشته تا امروز با تولید نژادهای برتری از انواع نژادهای اسب عرب مصری، ویژگی ها و خصوصیات ظاهری یک اسب اصیل را در هر نسل منتقل کنند. امروزه طرفداران این اسب می توانند به راحتی نژاد های مختلف این اسب را بیابند که این مسئله با توزیع انواع کره اسب عرب مصری در شهر های مختلف کشور امکان پذیر شده است.

در روزگار گذشته اسب برای باربری در کارهای کشاورزی، شکار و مواردی مشابه آنها مورد استفاده قرار می گرفت. به همین دلیل این حیوانات دارای اهمیت زیادی هستند و در صورت نبود آنها زندگی ها دچار اختلال می شد.

امروزه به دلیل افزایش تولید دستگاه های کشاورزی و پیشرفت تکنولوژی، نیاز افراد به اسب ها برای سفر کردن و جا به جایی بار کاهش یافته است.

هر یک از نژادهای اسبها دارای ویژگی ها و رفتار های منحصر بفرد و خاص خودش است که باعث تمایل افراد به خریداری آنها می شود.

تاریخچه اسب عرب مصری

اسب عرب مصری دارای یک تاریخچه ذخیره شده، طولانی و بی نظیر است. او این توانایی را دارد که ۱۰۰ درصد خود را نسبت به اسب های باستانی که توسط قبیله های بادیه نشین عرب پرورش یافته اند، بیابد.

اسبی که توسط شیخ های باستان و امروزی، خانواده های سلطنتی در سراسر جهان  و پادشاه کتاب مقدس سلیمان بدست می آید، همین نژاد عرب مصری است. در حال حاضر کمتر از ۶۰۰۰ اسب از این نژاد در سراسر جهان وجود دارد. قریب به ۳۵۰۰ سال پیش این نژاد به یک عنصر اساسی و مهم در امپراطوری نصر تبدیل شده بود‌.

در آن زمان از این اسب ها برای کشیدن و جا به جای ارابه ها مورد استفاده قرار می گرفت که در نتیجه آن قانون فرعونیان به حدی فراتز از مزرهایشان قرار گرفتند. در کتاب مقدس و هیروگلیف ها قدرت و زیبایی اسبهای عرب مصری نوشته و حک شده اند.

پرورش این نژاد از اسب ها بسیار حائز اهمیت است و خطوط خونی آنها حفظ می شود تا خصوصیات ظاهری و رفتاری آنها را محفوظ نگاه دارند.

خانواده های حاکم مصر در قرن ۱۹ میلادی، از بیابان های عرب بهترین اسب ها را انتخاب کردند و برای پرورش دادن آنها را به مصر آوردند. بعد از دوره ی سلطان سلیمان مجموعه ای نیست که با مورد مخالفتی داشته باشد. هدف آنها از این کار طولانی تر شدن و حفظ خط خون باستانی و همچنین حفظ خصوصیات ظاهری و رفتاری بی نظیر این نژاد بوده است. همان طور که این نژاد انروزه شناخته شده است، پایه و اساس عربستان مصر بوده است.

اسب عرب مصریویژگی‌های رفتاری اسب عرب مصری

  • با هوش بودن
  • اصالت و خونگرمی
  • زیرک بودن
  • دارای حساسیت بالا

نژاد اسب های عرب مصری نسبت به دیگر نژادهای اسب با هوش تر اند و دارای بدنی با ظرافت و زیبایی بیشتری هستند. همچنین این حیوانات از استقامت بالایی برخوردار اند و گزینه ی خوبی برای استفاده در مناطق بیابانی و غیر بیابانی است.

به دلیل توان بدنی خوب کره اسب عرب مصری میتوان از آن در شرایط آب و هوای سرد هم نگهداری کرد.

از جنس ماده این نژاد به عنوان حیوانی تزئینی و از جنس نر این نژاد برای مسابقات ورزشی و پرش استفاده می شود.

نامگذاری

انجمن پیرامید قبل از سال ۲۰۰۵، گروعی از اسب ها مصری پرورش مرتبط یا پرورش یافته می شناخت. طبق تعریف انجمن پیرامید، یک اسب مرتبط با مصر یا با اسب مصری کسی بوده است یا کسی که نوه هایش مستقیما نصری بود یا با پرورش غرفه ای مصری به یکی از ماده های عربی خالصی که مصری مستقیم نبوده ساخته می شد‌.

چون این نزاد متولد شده باد بیابان است، نیازمند سطح خاصی از مراقبت و نگهداری است. از میان تمامی نژادهای اسب موجود اسب عرب تنها نژادی است که به مفهوم خون خالص معنا می بخشد. به همین دلیل است گه با هیچ کدام از دیگر نژادهای اسب قابل مقایسه نیست. همچنین می توان از خصوصیات و مزایای آنها استفاده نمود و سپس دیگر نژادهای اسب را نیز بهبود بخشید. در نتیجه می توان گفت که نیازی به اصالت اسب های عرب نیست.

از نظر علمی ثابت شده است، که توانسته اند با استفاده از خون اسب های عرب، ده ها مدل از نژادهای اسب را بهبود بخشیده و تولید مثل کنند.

چون اسب عرب مصری یکی از بهترین و خالص ترین نژادها است، توانسته نژاد خود را در تمامی سنین حفظ کرده است. اصل و نسب غرفه های مصر بیشترین تاثیر را در دنیای اسب عرب دارد، که واقعیتی شناخته شده در عرصه بین المللی است.

محصولات مرتبط
پاسخ دهید