تهران ، ولیعصر
09382921918

خرید سگ ساموئید

خرید سگ ساموئید

سگ نژاد ساموئید یک سگ باستانی و قطبی است. فوق العاده جذاب و دوست داشتنی است و امکان ندارد عاشق سگ‌ها باشید و او را دوست نداشته باشید. موهای پرپشت و بدن سفید و لب خندان او هر فردی را به خود جذب می‌کند.

اگر این حیوان را دوست دارید و تصمیم گرفتید از آن نگهداری کنید و یا در حال تحقیق و جست و جو هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید با ما همراه شوید. اینجا همه چیز در مورد سگ نژاد ساموئید گفته می‌شود.

تاریخچه سگ نژاد ساموئید

هزار سال پیش قومی به نام ساموئید به سیبری مهاجرت کردند. این قوم نیمه عشایری سگ‌ها را برای کارهای سخت در هوای یرد پرورش می‌دادند. این سگ‌ها به گونه‌ای تربیت شدند که بارهای سنگین را روی سورتمه جابجا می‌کردند و غذای خود را از طریق شکار به دست می‌آوردند. این قوم در آن هوای سرد در چادرهایی زندگی می‌کردند و شب‌ها کنار سگ‌هایشان خود را گرم می‌شدند.

این قوم از سگ‌ها برای شکار گوزن نیز استفاده می‌کردند. اما کم کم سگ‌های ساموئید به گونه‌ای پرورش یافتند که به جای شکار گوزن‌ها از آن‌ها مراقبت می‌کردند. در واقع به یک سگ نگهبان تبدیل شدند.

در قرن 18 برخی از افراد انگلیسی که از این سگ‌ها بازدید کردند برای معرفی آن‌ها به انگلیسی‌های دیگر تلاش نمودند. ملکه الکساندریا یکی از افرادی بود که به شدت برای تبلیغ و پرورش این نژاد علاقه نشان داد. در نهایت در سال 1906 سگی به نام موستان آو آرجینتو اولین نژاد از این نوع سگ به همگان نشان داده شد و همچنین در AKC این سگ ثبت شد. از آن زمان تاکنون این سگ با نام ساموئید Samoyed شناخته می‌شود.

بسیاری از افرادی که قصد سفر به قطب شما و سرزمین‌های یخی را داشتند از این سگ‌ها همراه با سورتمه استفاده می‌کردند.

سگ نژاد ساموئیدویژگی‌های ظاهری سگ ساموئید

وزن آن‌ها با توجه به سن و سال و نر و ماده بودن بین 16 تا 30 کیلوگرم می‌تواند متفاوت باشد. همچنین قدی بین 48 تا 60 سانتی متر دارند. پوشش بدن آن‌ها ضخیم و بسیار سفید است. موهای بدن آن‌ها در فصل بهار ریزش دارد و دوباره جایگزین می‌شود.

بدن فوق العاده پشمالو و سفید و پف داری دارد. دم آن پرپشت و به صورت خوابیده روی پشت او است. نوگ گوش‌های کمی گرد ولی کاملا ایستاده است. همیشه لبی خندان دارد که چهره او را فوق العاده بامزه نشان می‌دهد. به لب سامی نیز معروف است. چشمانش قهوه‌ای رنگ است و انرژی بالای او را نشان می‌دهد.

لب‌های او به گونه‌ای است که گوشه‌های دهانش را به سمت بالا می‌کشد تا آب دهانش سرازیر نشود. به همین دلیل چهره او همیشه خندان به نظر می‌رسد.

ویژگی‌های رفتاری سگ نژاد ساموئید

  • او بسیار پرانرژی و فعال و بازیگوش است.
  • باهوش و کنجکاو است.
  • با حیوانات دیگر و بچه‌ها رابطه خوبی دارد.
  • به سرعت یاد می‌گیرد.
  • اعتماد به نفس فوق العاده بالایی دارد.
  • لبخند سامی نشان دهنده شخصیت خوشحال و خوش انرژی او است.
  • بسیار مهربان و وفادار هستند.
  • تمایل به ایجاد سر و صدا و پارس کردن دارند.
  • آن‌ها انسان‌ها را خیلی دوست دارند و عاشق وقت گذرانی با آن‌ها هستند. پس شما می‌توانید یک خانواده خوب با او داشته باشید.
  • غریزه شکار در آن‌ها هنوز هم زیاد است. پس آن‌ها را با حیوانات خانگی کوچک تنها نگذارید.
  • از اینکه مدت زمان زیادی تنها بماند خوشش نمی‌آید.
  • از آن‌جایی که نژادی پرانرژی است باید ساعاتی را در طول روز در فضایی بازی کند تا انرژیش تخلیه شود. در غیر این صورت شاید به وسایل منزل آسیب وارد کند. شاید به همین دلایل برای نگهداری در آپارتمان مناسب نباشد.
  • به دلیل زندگی در قطب شمال به آب و هوای سرد عادت دارند و تحمل آن‌ها برای هوای گرم پایین است. در این روزها باید زیر کولر بمانند.
  • حس بویایی بسیار قوی دارد.
  • نیز به ورزش به اندازه کافی دارند. ورزش بیش از حد هم باعث ایجاد مشکلات مفصلی و ایجاد استرس در او می‌شود.

سگ نژاد ساموئیدنگهداری از سگ نژاد ساموئید

  1. از آنجایی که نژادی بسیار پرانرژی است برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیست. نیاز به فضای بزرگتری برای بازی و فعالیت دارد.
  2. برای نگهداری آن در فصل تابستان باید آب و هوای سرد برای او فراهم کنید.
  3. مانند دیگر سگ‌ها مثل شیتزو، چاوچاو و… از سنین باید تربیت شوند تا اجتماعی بودن را یاد بگیرند.
  4. اگر شرایطی برای تخلیه انرژی آن فراهم نکردید، انتظار داشته باشید که وسایل خانه را بهم بریزد.
  5. روزانه موهای او را برس بکشید.
  6. اگر مدت زمان زیادی در منزل نیستید سگ مناسبی برای شما نیست.
  7. تغذیه مناسب او را فراموش نکنید.
  8. در صورت دیدن هر گونه مشکلی با دامپزشک درمیان بگذارید.

نحوه تربیت سگ ساموئید

سگ ساموئید یگ موجود بسیار باهوش و هوشمند است که در برابر آموزش مناسب به خوبی پاسخ می‌دهد. پس از تولگی تربیت او را شروع کنید. نکته مهم این است که باید شما را به عنوان رهبر بشناسد، در غیر این صورت نمی‌تواند کنار شما زندگی کند و از شما پیروی نمی‌کند.

هنگام تربیت او حواستان باشد او باید به اندازه کافی فعالیت داشته باشد وگرنه به یک سگ بی حوصله تبدیل می‌شود. او را تنبیه یا دعوا نکنید و سعی کنید به او اعتماد به نفس بدهید. اجازه دهید کارهایی را با موفقیت انجام دهد تا احساس خوبی داشته باشد.

تشویق کردن او را فراموش نکنید. این تشویق باید شامل برخی از خوراکی‌ها و اکسسوری‌ها و یا حتی به صورت کلامی باشد. او کاملا تشویق‌های کلامی را می‌فهمد. اجازه دهید با کلام و لحن شما در خصوص برخی کارها مانند گاز نگرفتن، پارس نکردن، نشستن و… آشنا شود. به این صورت متوجه کارهای درست و غلط خود می‌شود.

تغذیه سگ نژاد ساموئید

سگ نژاد ساموئید تا 2 ماهگی باید از شیر مادر تغذیه کند. بعد از آن تا یک سالگی هم می‌تواند از خوراکی‌های مخصوص او که در فروشگاه یاس پت موجود می‌باشد، استفاده کنید.

بعد از یک سالگی و در بزرگسالی باید از خوراکی‌هایی که پروتئین، چربی، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و… دارند استفاده کند. ساموئید یک سگ پرانرژی با فعالیت زیاد است به همین دلیل باید حواستان به خوراک آن باشد. البته تغذیه بیش از حد نیز باعث چاقی و مشکلات دیگر می‌شود.

سگ نژاد ساموئیدبیماری‌های سگ نژاد ساموئید

در این قسمت در خصوص بیماری‌هایی که مختص این نژاد است صحبت می‌کنیم. بیماری‌هایی که به محض اطلاع از آن‌ها باید با دامپزشک در میان بگذارید:

  • مشکلات چشمی
  • هپاتیت مزمن
  • سندروم کوشینگ
  • دیسپلازی مفصل ران
  • ناشنوایی به صورت مادرزادی
  • عفونت باکتریایی و ویروسی
  • بیماری‌های انگلی

قیمت سگ ساموئید

برای اطلاع از قیمت‌ها و همچنین نحوه تهیه یک سگ ساموئید با ما تماس بگیرید. کارشناسان حاضر در یاس پت به شما در تهیه و نگهداری یک حیوان خانگی کمک خواهند کرد.

جمع بندی

کسب اطلاعات کافی یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از تهیه و نگهداری حیوان خانگی است. در این مطلب تلاش کردیم این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم. در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام با ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط
پاسخ دهید