تهران ، ولیعصر
09382921918

خرید سگ پیت بول

خرید سگ پیت بول

خرید سگ پیت بول که حاصل ترکیب دو نژاد دیگر است یکی از گزینه ‌های انتخابی افراد می‌باشد. این نژاد در طول زمان توسط افراد پرورش یافته است. ظاهر قوی و خاص او شاید نشان دهنده بداخلاق بودنش باشد، اما در رفتار چیز دیگری است.

اگر قصد تهیه و نگهداری و خرید سگ پیت بول را دارید باید اطلاعات کاملی در مورد تهیه، مراقبت، غذا و خوراک، بیماری‌ها و… داشته باشید. به همین دلیل قبل از تصمیم نهایی و خرید این سگ با خواندن این محتوا اطلاعات خود را تکمیل کنید تا به راحتی تشخیص دهید این سگ مناسب شما است یا خیر.

تاریخچه سگ پیت بول

Pit bull حاصل جفت گیری دو نژاد قدیمی انگلیسی به نام های اولد انگلیش تریر و اولد انگلیش بولداگ در انگلیس و ایرلد بوجود آمده است. اولین تلفیق این دو نژاد که ول اند تریر نام داشت که مدتی بعد نژاد های استافورد شایر بول تریر و بول تریر از این تلفیق در قرن ۱۹ بوجود آمد. همچنین در آن زمان نژادی به نام اولد انگلیش بولداگ نیز وجد داشت که بدنی بسیار عضلانی و کار آمد و جثه متوسطی داشت که نسل آنها سالها پیش منقرض شده است. نژاد تریر ها که باعث بوجود آمدن پیت بول ها شده اند، بسیار چابک و همچنین پر سرعت بودند که از آنها برای شکار حیوانات کوچک استفاده می شد. در اواخر قرن ۱۹ نژاد امروزی پیت بول ها به وجود آمده است که از همان ابتدا در میان مردم آمریکا خیلی مورد استقبال قرار گرفت. خرید سگ پیت بول کم کم میان افراد رواج پیدا کرد.

سگ پیت بولهدف پرورش سگ نژاد پیت بول

هدف اصلی پرورش این نژاد از نسل کشی و اصلاح نژاد آنها بوجود آوردن سگی با تلفیق متناسب از بولداگ و تریر بود که قدرت زدنی و توانایی بسیار بالایی در جنگ با سگ های دیگر داشت و سگی با جثه متوسط بود. با گذشت سالیان و در اولیل قرن ۲۰ پرورش دهندگان به شکل کاملا حرفه ای و هدفمند به پرورش و اصلاح نژاد پیت بول پرداختند و بدین صورت بلاد لاین های متفاوتی از این نژاد در طول زمان بوجود آمد. هم چنین هر بلاد لاین در ابعاد مختلف جنگی به طور معمول توانایی و عملکرد خاص و منحصر بفرد خود را داشت. از این نژاد یعنی پیت بول دو نژاد امریکن استافوردشایر و امریکن بولی نیز  نشات گرفته اند. به دلیل که خصوصیات رفتاری و ظاهری خاص و منحصر بفرد این دو نژاد  خیلی مورد توجه افراد قرار گرفتند و به همین دلیل باعث شد که پرورش دهندگان منفعت طلب به پرورش ناکارآمد و نادرست آنها بپردازند که در نتیجه آن مشکلات سلامتی زیادی است که در آنها بوجود آمده است.

خصوصیات ظاهری سگ پیتبول

وزن متوسط: ۱۳ تا ۳۸ کیلوگرم وزن سگ‌های ماده بین ۱۴ تا ۳۶ کیلوگرم متغیر است. و میانگین وزن در سگ‌های نر، بین ۱۴ تا ۳۸ کیلوگرم هست. قد نرها، حدود ۴۰ تا ۷۰ سانتی‌متر و قد ماده‌ها بین ۲۶ تا ۴۸ سانتی‌متر هست. پیت بول تریر آمریکایی دارای ظاهری با ابهت و قدرتمند، فک های قدرتمند و محکمی که در صورت مستطیل یا مربع شکل خود قرار گرفته است، چین و چروک های قسمت پیشانی است.این نژاد دارای رنگ چشم های مختلفی به جز آبی می باشد.  همچنین دارای گوش های افتاده و دم افتاده و گردن پهن و عضلانی که با با سر آن در تناسب است. موهای بدل پیت بول ها براق، کوتاه و ضخیم است و دارای تنوع رنگی است که در رنگ های یک دست یا با خال های قرمز یا قهوه ای می توان یافت.

طول عمر سگ نژاد پیت بول

در طول عمر و سلامت این نژاد، تغذیه و شرایط نگهداری تاثیر زیادی دارد. ولی بطور کلی این سگ ها جزو دسته ی سگ های بزرگ هستند، یعنی سگ هایی که حدود ۱۲-۱۶ عمر می کنند و سگ هایی بزرگ و عضلانی هستند.

قبل از خرید سگ پیت بول خصوصیات اخلاقی آن را بشناسید

آنها با صاحب خود بسیار مهربان هستند و به شدت نسبت به او وفا دار هستند. البته ممکن است برخی افراد به دلیل ظاهر و فیزیک بدن آنها متصور شوند که این سگ ها بد اخلاق هستند، اما اصلا این طور نیست و بالعکس این این حیوانات همیشه در حال خندیدن هستند. البته این سگ ها در دسته نژادهای خطرناک قرار دارند و باید از همان ابتدا به درستی تربیت شوند و سگ هایی اجتماعی پرورش داد. پیت بول های نر دارای خوی وحشی هستند که این در ماده ها کمتر دیده می شود. ولی با وجود این خوی وحشی گری در بین خانواده ها و مردم به ویژه در آمریکا بسیار پر طرفدار و محبوب اند و بسیاری از خانواده ها از این نژاد نگهداری و مراقبت می کنند. البته آنها برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات از ابتدا آنها را به خوبی تربیت کرده و اجتماعی بار می آورند. این نژاد از هیچ چیزی واهمه و ترسی ندارد و بسیار شجاع است و با آموزشی در کوتاه مدت میتوانند توانایی ذاتی خود را بروز دهند.

سگ پیت بولسازگاری سگ پیت بول با حیوانات دیگر

با وجود اینکه این سگ با کودکان رابطه خوبی دارد، ولی در مقابل حیوانات دیگر مثل گربه ها و سگ ها رابطه خوبی ندارد. به همین دلیل بهتر است زمانی که از این نژاد نگهداری میکنید در کنار آن سگ ها گربه دیگری نگه ندارید. مگر در صورتی که آنها را به خوبی اجتموعی تربیت کرده باشید.

سازگاری سگ پیتبول با غریبه ها

این نژاد با غریبه ها رابطه ی خوبی ندارد و ترجیح می دهد فقط با کسانی که با آنها آشناست وقت بگذراند. به همین باید آنها را به خوبی از زمان تولگی اجتماعی تربیت کنیم در غیر این صورت احتمال حمله به افرادی که نمی شناسد زیاد است.

قیمت سگ پیت بول

برای خرید سگ پیت بول و تهیه آن می‌توانید با ما تماس بگیرید. جمع بندی سگ پیتبول با وفاداری و مهربانی خود می‌تواند گزینه مناسبی جهت خرید و نگهداری باشد.
محصولات مرتبط
پاسخ دهید