تهران ، ولیعصر
09382921918

خرید سگ ژرمن شپرد

خرید سگ ژرمن شپرد
خرید سگ ژرمن شپرد به عنوان یک سگ شجاع، با اعتماد به نفس و وفادار مرسوم است. همان سگی که برای عملیات کشف مواد مخدر، جستجو و نجات، خدمات نظامی و… از آن کمک می‌گیرند. غیر از موارد معروف گفته شده در مورد این نژاد، چه اطلاعات دیگری از آن دارید؟ می‌خواهید بدانید توانایی نگهداری از آن را دارید؟ یا چگونه آن را پرورش دهید؟ و… اگر به دنبال اطلاعات جامعی در مورد آن هستید و قصد خرید سگ ژرمن شپرد را دارید با یاس پت همراه باشید.

سگ ژرمن شپرد چگونه به وجود آمد

این نژاد توسط فردی آلمانی به نام کاپیتان Max von Stephanitz کشف شد و پرورش یافت. او به دنبال یک سگ گله‌دار بود که از گله‌ها محافظت کند. البته تا قبل از آن نیز مردم از سگ‌های مختلفی برای مراقبت از گله‌های خود استفاده می‌کردند. اما یک نژاد خاص و تربیت شده برای این کار وجود نداشت. ماکس فون استفانتیز یک نظامی بود که در سال 1898 بازنشسته شد. علاقه زیادی به سگ‌ها داشت و وقت خود را به تماشا و تحقیق در مورد آن‌ها صرف می‌کرد. او به دنبال یک سگ قوی به عنوان نگهبان و گله‌دار بود. سرانجام در سال 1899 در حالی که به تماشای سگ‌های مختلف نشسته بود تحت تاثیر یکی از آن‌ها قرار گرفت. او محو تماشای هوش، ذکاوت و قدرت آن شده بود. همانجا تصمیم گرفت آن را پرورش دهد. تیمی تشکیل داد تا بتواند به پرورش گسترده آن بپردازد. او روی برخی از خلق و خوی ضعیف این نژاد کار کرد تا به آن چیزی که مد نظرش بود برسد. در نهایت او با تلاش‌های فراوان به سگی رسید که صرفا برای گله‌داری پرورش نیافته بود. این شخص توانست دولت آلمان را راضی کند تا از سگ ژرمن شپرد استفاده نماید. دولت نیز توانایی این نژاد را به عنوان یک سگ نجات دهنده، فعال در صلیب سرخ، نگهبان و… مشاهده کرد. بعدها مقاومت‌های زیادی برای استفاده از هوش و ذکاوت این سگ وجود داشت. اما توانست صفات بارز و پرورش یافته خود را ثابت کند. این نژاد آلمانی اکنون دیگر ویژگی‌های آن ثابت شده است و در بسیاری از موارد از آن کمک گرفته می‌شود و اینروزها خرید سگ ژرمن شپرد رواج پیدا کرده است. برای شناخت بیشتر آن ویژگی‌های دیگر آن را بررسی می‌کنیم. سگ ژرمن شپرد

خرید سگ ژرمن شپرد و انوع آن

این سگ در جهان به انواع مختلفی شناخته شده است. هر چند به صورت کلی دو نوع اصلی به نام‌های ژرمن شپرد ورک و ژرمن شپرد شولاین دارند. اما با گذر زمان و جفت‌گیری‌های متفاوت انواع مختلفی به وجود آمدند.

ایست ژرمن لاینز

از جفت‌گیری با ورک شپردها این نوع به وجود آمد. استخوان بندی قوی دارند. از ویژگی‌های ظاهری، سر بزرگ آن‌ها است.

وست ژرمن شو

این نوع به عنوان سگ گله و برای نگهبانی استفاده می‌شود. از نظر ظاهری پشتش قوس دارد و بدن آن کم رنگ است. از ویژگی‌های رفتاری نیز به بداخلاقی مشهور است.

ژرمن ورکینگ لاینز

نوع بسیار قوی است. بدنی ورزیده و محکم دارد. سیاه رنگ است. برای تجسس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زچ لاینز

به عنوان یک سگ کاری در کشور چک پرورش یافت.

امریکن شو لاینز

همانطور که از نام مشخص است که سگ نمایشی محسوب می‌شود. در کانادا و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اولد امریکن شو

یکی از انواع بسیار قدیمی است که به عنوان سگ کاری استفاده می‌شود.

سوئیس شپرد

این نوع را با رنگ سفید خاصی که دارد می‌توان تشخیص داد. معمولا به عنوان یک سگ راهنما مخصوصا برای نابینایان استفاده می‌شود و همچنین بدن ورزیده و قوی دارد.

پاندا شپرد

به دلیل وجود لکه‌های سفید روی پوست این نوع، به آن پاندا شپرد می‌گویند.

بریتیش لاینز

مهربانی از ویژگی‌های شاخص این نوع است. بدن محکم و ورزیده‌ای دارند. این نژاد بیشتر در انگلستان وجود دارد.

کینگ شپرد

درشت اندام است و برای نگهداری در منزل استفاده می‌شود.

شیلو شپرد

این نوع در امریکا وجود دارد. نتیجه جفت گیری با نژاد آلاسکا است.

امریکن تاندرا شپرد

نتیجه جفت گیری گرگ امریکای شمالی و ژرمن شپرد است.

سارلوس ولفهاند

نتیجه جفت گیری گرگ اروپایی و ژرمن شپرد است. ویژگی رفتاری شاخص آن‌ها خجالتی بودن است. به رنگ‌های سفید، زرد روشن و خاکستری هستند.

بلژین شپرد

بیشتر برای ورزش و عملیات مربوط به پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الداچ هاتهوند

این نوع یک سگ گله است.

داچ شپرد

برای ورزش و اقدامات خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قبل از خرید سگ ژرمن شپرد ویژگی‌های رفتاری آن را بشناسید

شخصیت ژرمن شپرد کمی منزوی است. سریع با افراد دوست نمی‌شود اما اگر با کسی دوست شوند بسیار وفادار و متعهد هستند. در صورتی که خطری آن‌ها را تهدید کند حواسشان است و قوی و محافظ هستند. بسیار با استعداد و باهوش هستند. به راحتی می‌توان به آن‌ها آموزش داد. حتما باید فعالیت داشته باشند و ورزش کنند. در غیر این صورت بی حوصله و افسرده خواهند شد. همچنین برای مدت طولانی نباید آن‌ها را تنها گذاشت. باید به آن‌ها توجه کرد در غیر این صورت او با کارهایی که دوست ندارید توجه شما را به خود جلب می‌کند. برای پرورش بهتر این نژاد باید از زمان تولگی در اجتماع قرار گیرد.

سگ ژرمن شپرد

خرید سگ ژرمن شپرد و شناخت بیماری‌های آن

این نژاد، سگ‌های قوی و سالمی هستند اما احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های زیر برای آن‌ها وجود دارد.

دیسپلازی آرنج

این بیماری در آرنج سگ ایجاد و باعث لنگ زدن آن می‌شود. معمولا در سگ‌هایی با جثه بزرگ اتفاق می‌افتد. پزشک با دارو یا جراحی این مشکل را برطرف می‌کند.

هیپ دیسپلازی

التهاب در مفصل ران ایجاد و باعث لنگیدن آن می‌شود. این اتفاق یا در یک یا در دو پا می‌افتد. برخی از سگ‌ها نیز علائم طاهری ندارند. پرورش دادن این نوع بسیار سخت است.

میلوپاتی دژنراتیو

در بخشی از نخاع مشکل ایجاد می‌شود که مربوط به عملکرد پاهای عقب آن‌ها است. معمولا این بیماری درمانی ندارد و تا جایی پیشرفت می‌کند که سگ دیگر نمی‌تواند حرکت کند.

آلرژی

آلرژی به موارد خوراکی به وجود می‌آید که باید به دامپزشک مراجعه کنید. علائمی مانند خاراندن خود دارد.

مشکل لوزالمعده

از طریق آزمایش خون این بیماری قابل تشخیص است. همچنین در صورت رسیدگی درمان می‌شود. این بیماری به این صورت است که سگ دچار مشکلات در هضم غذا می‌شود. نمی‌تواند غذا را جذب کند. اشتها و وزن آن کاهش پیدا می‌کند.

نفخ

معمولا در سگ‌ها با سن بالاتر دیده می‌شود. معده با گاز و هوا پر می‌شود. حتی می‌تواند وضعیت خطرناکی برای آن ایجاد کند. حتی ممکن است باعث مرگ شود. نشانه‌های آن تورم شکم، بزاق زیاد، حالت تهوع بدون استفراغ، ضربان قلب بالا، بی حالی و بی قراری است. که در این صورت سریعا باید به دامپزشک مراجعه کنید.

تغذیه سگ ژرمن شپرد

غذای هر سگی با توجه به سن و سال و فعالیتی که دارد متفاوت است. یک سگ ژرمن معمولا با توجه به نژاد خود فعالیت‌های زیادی دارد. پس غذای بیشتری نیاز دارد. اما باید حواستان به پرخوری‌های آن نیز باشد. چون باعث ایجاد مشکلات و بیماری‌های گفته شده می‌شود. راه حل این است که غذا را طی وعده‌های بیشتر به او بدهید. مقدار مناسب غذا را با توجه به سن و فعالیت‌های آن از دامپزشک بپرسید تا دچار پرخوری و گرسنگی نشود. در صورت تغذیه بیش از حد، رشد سریع اتفاق می‌افتد و در نهایت دچار بیماری‌های مفصلی می‌شود. به همین دلیل بسیار تاکید می‌شود قبل از خرید سگ ژرمن شپرد اطلاعات کافی در مورد تغذیه آن در سنین مختلف داشته باشید. برای خرید غذاهای مربوط به این نوع می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید.

مراقبت‌های لازم بعد از خرید سگ ژرمن شپرد

ژرمن از آن دسته سگ‌هایی است که نیاز به مراقبت خاصی ندارد. اما در ادامه برخی از این موارد را می‌گوییم:
  • نباید بیش از حد حمام داده شود چون پوست آن خشک می‌شود و این مضر است. شاید هر چند ماه یکبار برای این نژاد کافی باشد.
  • در هفته چند بار موهای او را برس بزنید تا جلوی ریزش بیش از حد موهای او را بگیرید.
  • گوش‌های او را در هفته یکبار تمیز کنید.
  • دندان‌هایشان را هفته‌ای یک بار مسواک بزنید.
  • ناخن‌هایشان را ماهی یک بار بگیرید.
  • پیاده روی‌های منظم برای او در نظر بگیرید تا انرژی آن‌ها به شیوه صحیحی تخلیه شود.
  • در مورد علائم مربوط به نفخ در این سگ‌ها آموزش ببینید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی سریعا به دامپزشک مراجعه نمایید.
  • مراقب تغذیه سگ ژرمن شپرد باشید. مواد غذایی مصرفی باید شامل مواد مورد نیاز این نژاد باشد. غذای بی کیفیت باعث بروز بیماری‌های مختلفی برای او می‌شود.

چگونه یک سگ ژرمن شپرد اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

هنگام خرید سگ ژرمن شپرد اول باید بررسی کنید که این سگ کدام یک از انواع آن با کدام یک از ویژگی‌های ظاهری است. اما در هر صورت یک سگ ژرمن اصیل دارای فرم گوش تیز و مثلثی است. دمی پشمالو و به رنگ سیاه و قهوه‌ای دارد. در صورتی که اصل نباشد گوش‌های آن مدام می‌افتند. بین موهای مشکی، سفید رنگ نیز دارد. فرم بدن قوی آن نیز در مدل غیراصیل کاملا متفاوت است. سگ ژرمن شپرد

قیمت سگ ژرمن شپرد

هزینه‌ای که برای خرید سگ ژرمن شپرد پرداخت می‌کنید با توجه به ویژگی‌ها و نوع و سن این سگ متفاوت می‌باشد. شما با مطرح کردن شرایط و ویژگی‌های سگ مورد علاقه خود می‌توانید از کارشناسان ما راهنمایی دریافت نمایید. در نهایت با انتخاب سگ مورد نظر قیمت نیز به شما اعلام می‌شود. جمع بندی خرید سگ ژرمن شپرد به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین نژادهای سگ نگهبان گزینه مناسبی است. سگی وفادار که افراد را به سمت خود جذب می‌کند. برای پرورش و نگهداری آن باید اطلاعات کاملی داشته باشید. اگر قصد خرید آن را دارید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.
محصولات مرتبط
پاسخ دهید