تهران ، ولیعصر
09382921918

گربه نژاد بریتیش

گربه نژاد بریتیش

گربه بریتیش یک گربه دوست داشتنی و محبوب میان افرادی است که به حیوانات خانگی علاقه دارند. در این مطلب همه چیز در مورد گربه نژاد بریتیش گفته می‌شود.

تاریخچه گربه بریتیش

این گربه که به بریتیش هیر بوم مشهور است، بومی کشور انگلیس است. در دوران ویکتوریا با ظهور نمایشگاه های گربه، پرورش گربه هایی با یک استاندارد خاص و نگهداری شجره نامه ی آنها توسط علاقه مندان به گربه شروع شد. بریتیش شورت هیر ها تنها گربه های دارای شجرنامه در اولین نمایشگاه گربه ها بودند که به نمایش گذاشته شدند. تمامی گربه های حاظر در نمایشگاه با تعریفی ساده با رنگ پوشش یا نوع خود مورد وصف قرار می گرفتند.

در دوران دو جنگ جهانی، این نژاد ویران شد و تعداد کمی از این نژاد بعد از جنگ جهانی دوم باقی مانده بود.

در سال ۱۹۶۷ بریتیش شورت هیر توسط انجمن آمریکایی گربه ها به رسمیت شناخته شد. ولی تا سال ۱۹۸۰ انحمن گربه سانان آن را مورد پذیرش قرار نداد. ولی هم اکنون تمامی انجمن های گربه این نژاد را به رسمیت شناخته اند.

گربه بریتیشویژگی‌های شخصیتی گربه بریتیش

شورت هیرها یک همراه خانوادگی عالی هستند چون این گربه بسیار خلق و خوی نرم و آسانگیری دارد. این گربه از محبت کردن لذت می برد و او به نوعی نیست که بیش از حد توجه بخواهد‌.

این گربه دارای صدایی آرام است و همراهی کم توقع است. این گربه جزو گربه های بزرگ محسوب می شود و علاقه ای به گرداننده شدن و بغل گرفتن ندارند بلکه بیشتر علاقه دارند که روی زانو های گذاشته شوند و یا کنار صاحبشان بنشینند.

بریتیش ها از سطح فعالیت متوسطی برخوردار هستند. آنها در دوران بچگی خود بسیار پر انرژی هستند، ولی معمولا بعد از یکسالی شروع به یکجا نشینی می کنند. گربه های بریتیش بالغ اکثرا کم تحرک هستند ولی جنس نر این گربه بعضی وقت ها دارای رفتاراای غیر منتظره ای هستند.

این گربه ها خیلی کم خرابکاری میکنند. و هم چنین از مهمانان با اعتماد به نفس استقبال می کنند.

سلامت و بهداشت گربه نژاد بریتیش

این نژاد های گربه و نژاد های ترکیبی با آنها، هر دو مشکلات مختلف سلامتی دارند که ممکن است دارای ماهیت ژنتیکی باشند.

  • بیماری های این دو نژاد:
  • التهاب لثه
  • کارتیومیوپاتی هیپرتروفیک

که هر دوی این بیماری ها میتوانند هر نژادی را مبتلا کنند.

گربه بریتیشنکات مراقبتی گربه بریتیش

در این نژاد میتوان تنها با برس کشیدن یا شانه زدن هفتگی موهای مرده را از بین برد چون دارای پوشش کوتاه و صافی هستند. به همین دلیل رسیدگی راحتی دارند و به ندرت به استحمام نیاز دارند. در فصی پاییز و زمستان که ریزش موی گربه ها مشهود است، دارای ریزش موی متوسطی هستند. این نژاد دارای دو لایه موی پوششی است که لایه ی زیرین پوشش بدن آنها به نسبت لایه ی زیرین آنها بیشتر می ریزد.

برای پیشگیری از بیماری پریودنتال باید به صورت مرتب مسواک زده شود. بهترین گزینه رعایت روزانه ی بهداشت دندان است ولی مسواک زدن به صورو هفتگی هم از نزدن بهتر است. ناخن هایشان باید هر دو هفته یکبار کوتاه شود. باید برای برطرف کردن هر گونه ترشحات اضافی گوشه چشمشان، با استفاده از پارچه ای نرم و مرطوب گوشه چشم را پاک کرد.

گوش ها باید به صورت هفتگی بررسی شوند و در صورت مشاهده ی کثیفی با یک پارچه مرطوب و نرم یا یک پارچه با مخلوط نصف به نصف آب و سرکه سیب تمیز کنید.

چون گربه ها روی بهداشت محل استراحت خود خیلی حساس اند، بستر خواب آنها تمیز نگه داشته شود.

وزن این نژاد باید در فاصله زمانی کمی حتما کنترل شوند. چون مستعد تنبلی هستند باید به فعالیت و ورزش ترغیب شوند.

آراستن پوشش و رنگ

این نژاد از گربه ها دارای پوشش ضخیم و کوتاه، گونه و سر گرد، بدن و چشمان بزرگ و گرد است که باعث شده به شدت به یک خرس عروسکی شباهت داشته باشند. آنها دارای جثه ریز اند ولی با سینه ای پهن و قدرتمند، پاهای آنها با پنجه ای گرد و محکم است و دمی ضخیم ا نوکی گرد دارد.

این نژاد تقریبا با هر نوع رنگ و الگویی وجود دارد: سیاه، شکلاتی، سفید، یاسی بنفش، موج دار و خال دار و… که بهترین رنگ شناخته شده از آن آبی(خاکستری) است.

رابطه سگ بریتیش با سایر حیوانات و کودکان

بریتیش ها برای زندگی در خانواده هایی که دارای سگ دوستدار گربه و کودکان هستند به دلیل خوش اخلاق بودنشان بسیار مناسب است. آنها دوستدار توجه و محبتی که از طرف کوکان مودب و محترم دریافت میکنند، هستند.

باید به کودکان نحوه چگونه رفتار کردن با گربه ها و نوازش آنها را آموزش داد و بر دفتار آنها با کودکان نظارت داشته باشیم. بهتر است به جای نگه داشتن گربه در آغوش، گربه روی زمین گذاشته شود و همان کودک آن را نوازش کند.

برای آشنایی آنها با دیگر گربه ها بهتر است آنها را در یک محیط کنترل شده و به آرامی به یکدیگر معرفی کنیم.

گربه بریتیشمیانگین وزن بریتش

این گربه ها که بیشتر به نژادهای راگامافین یا راگدال رشد سریعی ندارند. در واقع می توان گفت که رسیدن بریتیش ها به وزن و اندازه کامل خود پنج سال طول می کشد. ظاهرا این گربه ها میدانند که برای رسیدن به کمال زمان نیاز دارند‌.

قیمت گربه بریتیش

قیمت‌ها با توجه به سن و ویژگی‌های این نژاد مشخص خواهد شد. برای تهیه و نگهداری از این گربه دوست داشتنی با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

انواع گربه‌ها و اکسسوری‌های مربوط به آن‌ها مانند گربه هیمالین، پرشین سوپر فلت و… توسط تیم یاس پت برای شما فراهم می‌شود.

محصولات مرتبط
پاسخ دهید