تهران ، ولیعصر
09382921918

گربه پرشین سفید

گربه پرشین سفید

گربه پرشین سفید یکی از گربه‌های بسیار جذاب از نژاد پرشین و حتی میان دیگر نژادها است. یک گربه لوس و جذاب که نیاز به توجه در آن‌ها بسیار دیده می‌شود.

گربه پرشین سفید

در ابتدای قرن 16 میلادی بود که برای اولین بار این گربه‌ها به اروپا صادر شدند و بسیار از آن‌ها استقبال شد. در سال 1620 نیز به ایتالیا صادر شدند. از آنجا به فرانسه و سپس به انگلستان فرستاده شدند.

این گربه سفید ایرانی آنقدر در جهان طرفدار دارد که به اروپا و دیگر کشورها صادر می‌شود. گربه پرشین سفید چشم آبی از اصیل‌ترین نژاد آن است.

ویژگی‌های ظاهری گربه پرشین سفید

از نظر ظاهری سه نوع نژاد کلی دارند:

  1. گربه سفید چشم آبی
  2. گربه سفید چشم نارنجی یا مسی
  3. دارای یک چشم آبی و چشم دیگر نارنجی

پوزه پهن و پخی دارد. گوش‌های آن کوتاه، چشم‌هایش بزرگ و گرد است. سر گرد و پهن و موهای بسیار پر و نرم و ابریشمی دارد.

برخی از آن‌ها یک چشم آبی و یک چشم نارنجی دارند که از نظر شنوایی فوق العاده هستند.

گربه پرشین سفیدویژگی‌های شخصیتی گربه سفید ایرانی

گربه پرشین آرام و بی سر و صدا است. توجه و بغل کردن را دوست دارند. با غریبه‌ها سریع ارتباط برقرار می‌کند و حتی بغل آن‌ها می‌تواند به خواب برود. از توجه دیگران به شدت لذت می‌برد. با صدای بلند خرخر می‌کنند ولی صدای میو میو آن‌ها را به ندرت می‌شنوید.

آن‌ها معمولا به یک خانه امن و آرام نیاز دارند، پس اگر شرایط اینچنینی ندارید شاید این نژاد برای شما مناسب نباشد. آن‌ها خودشان را لیس می‌زنند و تمیز نگه می‌دارند. عاشق لم دادن و استراحت کردن هستند.

مانند گربه پرشین سیاه آن‌ها به صاحبشان وابسته می‌شوند و از سطح هوش بسیار بالایی برخوردار نیستند.

نگهداری از گربه پرشین سفید

به دلیل چشم‌های درشتی که دارند باید روزانه آن‌ها را تمیز کنید. روزی یک الی دوبار موهای او را برس بزنید. چون ریزش مو یکی دیگر از ویژگی‌های آن‌ها است. به دلیل موهای بلند و پری که دارند نیاز به برس زدن در آن‌ها بیشتر است. رسیدگی به موهایشان و کوتاه کردن منظم آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

گوش‌هایش را چک کنید و جرم‌های آن را به طور مرتب تمیز کنید تا باعث بیماری‌هایی نظیر قارچ و … نشود. ناخن‌های او هر دو هفته یکبار باید کوتاه و تمیز شود.

و اما تغذیه او باید مقداری زیادی فیبر داشته باشد. همچنین اسیدهای چرب و ویتامین‌های لازم باید به او برسد. مقداری گوشت مفید نیز در رژیم غذایی او بگنجانید.

گربه پرشین سفید

قیمت نژاد گربه پرشین سفید

هزینه‌ای که برای آن باید بپردازید با توجه به یک سری ویژگی‌هایی که دارد متفاوت است. اگر قصد نگهداری این نژاد گربه را دارید با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

قبل از خرید و نگهداری هر نوع موجودی باید اطلاعات کاملی از آن داشته باشید. از ویژگی‌های رفتاری، ظاهری، روش نگهداری، تغذیه و بسیاری از موارد دیگر باید کاملا آگاه باشیم. برای دریافت این اطلاعات می‌توانید با ما تماس بگیرید. همچنین فروشگاه یاس پت دارای انواع اکسسوری و خوراکی برای هر نوع حیوان خانگی است که می‌توانید در قسمت فروشگاه سایت مشاهده نمایید.

محصولات مرتبط
پاسخ دهید